Мобилна приемна на Европейския потребителски център към Комисията за защита на потребителите се проведе в Казанлък на 28 юли. Организатор на събитието бе общественият посредник на община Казанлък Гинка Щерева, а специални гости бяха Димитър Маргаритов, председател на Комисията за защита на потребителите, и Соня Спасова, директор на Европейския потребителски център в България.
По думите на Димитър Маргаритов Комисията е разпознаваема от гражданите, за което говори внушителният брой жалби, които се подават към нея – около 25 хиляди годишно. Хората търсят съдействието на експертите по всякакви въпроси, свързани с търговия и услуги. Проверява се всеки случай, при който има отказ от страна на търговеца или съответната фирма и компания да се реши въпросът. През последните месеци, особено в периода, свързан с Ковид-пандемията, са зачестили жалбите, свързани с почивки у нас и в чужбина, отменени или отложени полети. По думите на Димитър Маргаритов, когато един гражданин подаде жалба до Комисията за защита на потребителите, е добре да представи колкото се може повече доказателства като документи, касови бележки, договори, според конкретния случай.
Соня Спасова подчерта, че Европейският потребителски център разглежда казуси на потребителите в страните от Европейския съюз, Исландия, Норвегия и Обединеното Кралство и съдейства за тяхното решаване. С работата на този център значително се улесняват гражданите при изясняване на ситуации, свързани с техните права като потребители в Европа.
Повече за защита правата на потребителите, включително при онлайн покупки, четете в Брой 261 на в. „Трибуна Арсенал“
0 коментара
Все още няма коментари към публикацията. Бъдете първи и споделете Вашето мнение!