Най-много се жалваме от здравеопазването и социалните
285 са гражданите, които са били приети и консултирани от обществения посредник в община Казанлък Гинка Щерева през 2016 година. Освен в офиса на омбудсмана на бул. „Александър Батенберг” 4, приемни са били организирани за жителите в селата Дунавци, Копринка, Шейново, Ясеново, Голямо Дряново.

230 жалби са били подадени до Гинка Щерева, като най-големият брой касаят въпроси в здравеопазването и социалните дейности, следват оплаквания на гражданите, свързани с НОИ, НАП и Бюрото по труда, гражданското състояние, общинската собственост, етажната собственост и други.

Общественият посредник Гинка Щерева отчита, че жалби с резултат константна величина „неприключили“ и през 2016 година са всички, които касаят функционирането на животновъдни обекти в населените места на територията на община Казанлък. Няма получен отговор и на писмата на обществения посредник, изпратени до общинска администрация, по отношение статута на обектите, в които се отглеждат животните.

Жалби, касаещи качеството на обществената услуга „Обществен превоз на пътници“ от страна на изпълнителя на услугата Консорциум „Обединение на автобусните превозвачи от Община Казанлък” ДЗЗД по междуселищните автобусни линии. Изразява се негодувание от неспазване на маршрутно разписание, най-вече час на тръгване и място на тръгване. Като установена лоша практика е автобусите да не тръгват от начална спирка автогара Казанлък, а по усмотрение на шофьорите. В ход е процедура по възлагане на нова обществена поръчка за избор на оператор, осъществяващ обществената услуга, отчита още общественият посредник в Казанлък.

Констатацията на омбудсмана при оплаквания от много висок шум е, че жалбоподателите не се възползват от правото си като физически лица да се обърнат към Акредитиран орган за контрол към РЗИ-Стара Загора, защото не желаят да заплатят таксата за замерване на физични фактори на работна и битова среда-осветление, микроклимат и шум.Нееднократно обаче са изразявали скептицизма си относно коректността и безпристрастността на органа, упражняващ контрола.

Като трайно актуални и без резултат се характеризират жалбите срещу нарушителите на обществения ред, живущи в кв. „Кармен“. Недостатъчни и неефективни се оказват мерките, които се вземат въз основа на Наредба №1 на Общинския съвет, относно спазването на обществения ред.

Много жалби, свързани с конкретни казуси на многодетни майки, на семейства с деца с увреждания, на хора, нуждаещи се от общинско жилище, жалби, свързани с документи за самоличност и регистрация, са постъпили при обществения посредник и много голяма част от тях са разрешени. Намирането на изход в казусите се дължи на контактите на омбудсмана с различни институции и органнизации, както и на съдействието на казанлъшки адвокати, работещи съвместно с институцията Обществен посредник.

Общинският омбудсман Гинка Щерева има принос при решаването на въпроси, свързани със спортните клубове и ползването на зала „Севтополис”. Благодарение на инициираните от нея социални и образователни събития деца в нужда получиха ваучери за безплатни шофьорски курсове, а в училищата се проведоха часове по родолюбие. Последната инициатива на обществения посредник е национално четете на Чудомир във всички български училища.