Малко слънце и много вода белязаха Розова кампания '2019

След приключване на розовата кампания в Казанлъшко розопроизводителите отчитат, че тази година резултатите не са по-добри от получените през 2018-а. Насажденията от маслодайна роза са дали по-малко по количество цвят и с по-нисък рандеман. „Март беше топъл, април – хладен, май – валя и розите не дадоха достатъчно цвят”, накратко характеризира тазгодишната кампания Марин Тодоров, собственик и управител на известната казанлъшка фирма „Лема”, разполагаща със собствена розоварна. По думите му, на някои места в Долината розовите масиви са дали едва 50% цвят, имало е много вода в цвета, поради липсата на слънце и топлина в точния момент на цъфтежа.

Очакванията са тази година розовото масло да се търгува на цени между 7000 и 7600 евро за килограм. Българското розово масло продължава да бъде еталон за качество, убеден е розопроизводителят от Казанлък, който от дълги години е в бранша. Ароматното течно злато се изнася основно за Китай, САЩ и Европа.

По време на кампания ‘2019 бе отложено насроченото второ четене на Закона за розата. По думите на председателя на 44 Народно събрание Цвета Караянчева, това се прави, за да се чуят гласовете на дребните розопроизводители, тъй като те имат опасения за своя бизнес. „Закон за розата ще има”, бе категорична тя.