Сложната международна обстановка и особено ситуацията в Украйна отприщи фантазията на българския търговец. И докато светът се чуди накъде върви международното положение, нашенският търговец от кварталния магазин чевръсто сменя табелите с цените. Защото, оказва се, несигурната ситуация най-ефективно се бори с ценови скоци. Например, килограм българско сирене, което в първите дни на м. март е струвало 10.79 лева, седмица по-късно вече е 11.99, а друга марка, която се предлагаше за 12.09 лева, сега е 13.99. Вероятно доставките от производителя пристигат поединично, като бутикова стока. Същото се отнася и за нашумялото в последните часове олио – цената внезапно и рязко стигна, че и надхвърли 5 лева за литър. Но пък за сметка на това бутилките на рафта са само няколко – с две думи, купувайте на тази цена, защото и това свършва!
Яйцата – доскоро по 29 стотинки едното с размер „L“, сега е 31.5 стотинки и 6 бройки вече са 1.89, а 10 яйца великодушно се предлагат по 3,09 лева опаковката. Захарта - цял късмет е да я намериш на досегашната цена от 1.49, защото вече се е запътила към 1.89, дори 1.99 лева за килограм. Брашното, въпреки дискусията за зърното в национален мащаб, все още си пази старата табелка - 1.49 лева за килограм. Докога, ли?!
Плодовите сокове, в пъстрите си опаковки от литър, вече са накипрени с нови цени – с 20 до 40 стотинки отгоре. За зеленчуците – по-добре не ги поглеждайте, и без това експерти съветват зимно време да не наблягаме на краставици и домати, защото не са расли в естествени условия... Почитатели на по-солидните дози дневно кафе пък алармират за драстично поскъпване на пакетите на зърна само за няколко дни. Вероятно са прелетели с чартър.
Моментната снимка в някои местни магазини показва, че прочитът на пазарната икономика е „да уловим повече риба в мътната вода“. Отварям сайта на Комисията за защита на потребителите, където пише: „Комисия за защита на потребителите е специализиран държавен орган, прилагащ законодателството за защита на потребителите в България и осъществяващ административен контрол върху целия вътрешен пазар. Основната цел на този контрол е да създаде среда, където потребителите да се чувстват спокойни и сигурни. КЗП притежава компетенции по 11 закона - Закон за защита на потребителите и 10 секторни стопански закона...“.
Сега е времето и мястото на служителите от тази Комисия да си свършат работата, защото не само в магазина в близкия квартал, но и в магазина в по-далечния, и в още по-далечния квартал или населено място дережето ще е същото.
P.S. Не отварям дума за лекарствата, защото темата там е необятна.
Bunch Andrew преди 6 месеца
Muoddi преди 1 година
Bunch Andrew преди 6 месеца
Muoddi преди 1 година