Новите правила ще има след Великден при провеждането на теоретичните и практическите изпити за кандидат-шофьорите. Изпитващите вече няма да определят сами маршрута. Това ще става изцяло по електронен път. Въвеждат се и интерактивни клипове при листовките. Промените ще влязат в сила до месец, след като бъде направен тест на системата.
Председателят на комисията ще разполага с таблет, в който ще бъдат въведени различни маршрути. Преди да започне изпитът кандидат-шофьорите ще трябва да изберат на случаен принцип трасето, по което ще преминат, те ще бъдат навигирани от гласово устройство
„Нещата са много добри, защото се изолира субективният фактор, какъвто е инструкторът и изпитващият. Маршрутът е изцяло обективен. Той се задава от електронното устройство, което не може да го подмамваме, да го принуждаваме да ни дава лесни маршрути, да си затваря очите за някои маршрути“, коментират от Асоциацията за квалификация на автомобилистите в България.
При определянето на маршрута са заложени всички необходими критерии, а от „Автомобилна администрация“ уточниха, че няма как на двама кандидати да се падне един и същи маршрут. Всеки вариант включва преминаване през различни по вид кръстовища, пешеходна пътека, улици в близост до учебни заведения и спирки на градския транспорт. Така ще има по-реален, по-обективен изпит и кандидатите ще могат да покажат всички умения.
При технически проблем изпитът няма да бъде прекратен. Той ще продължи по досегашния ред. Изпитващият ще може да подава команди, но това не трябва да бъде практика, това трябва да бъде изключение само при технически проблеми и загуба на връзка със системата.
Промени се въвеждат и при теоретичния изпит, където ще бъдат добавени интерактивни клипове. По този начин трябва да се премахне практиката да се наизустяват листовките.
Тестването на новата електронна система ще започне на 18 април. От бранша прогнозират, че ако не бъдат открити дефекти, тя може да влезе в сила най-късно до месец.
dimitar преди 1 година
dimitar преди 1 година