От началото на ноември - без хартия в администрациите

От 1 ноември се преустановява хартиеният обмен на документи в българската администрация, съобщават от Пресцентъра на Министерския съвет.

Повече от 700 централни, областни и общински структури преминават към изцяло електронен документооборот помежду си. Сред тях е и Община Казанлък.

Мярката, заложена в законодателството, ще доведе до 6-кратно увеличение на ефективността на административния обмен. По този начин годишно се очаква да бъдат спестявани повече от 100 тона хартия, значително да намалеят разходите за закупуването й, както и за печатни консумативи, куриерски услуги и други.
Към края на октомври тази година 719 са реалните участници в Системата за електронен обмен на съобщения, допълват от МС, чрез която се осъществява електронният документооборот. Това е първата приложена на национално равнище всеобхватна мярка за премахване на хартиената администрация, както и една от основните за намаляване на административната тежест за гражданите, бизнеса и за самите администрации.