Кампания на „Как се пише?“ подготвя зрелостниците в социалните мрежи
Платформата „Как се пише?“ стартира новаторска кампания за грамотност в помощ на дипломиращите се дванайсетокласници. На 27 март, 50 дни преди държавния зрелостен изпит (ДЗИ) по български език и литература, започва публикуване на задачи и правила в първото по рода си дигитално помагало. Тo е специално насочено към повишаване на резултатите от матурата и се реализира в една от най-актуалните сред тийнейджърите социални мрежи – Threads, част от групата на Meta.

Организатори на инициативата са д-р Павлина Върбанова, основателка на „Как се пише?“, Доротея Николова, учителка по български език и литература, и агенция Huts Group, начело с творческите директори Иван Ланджев и Драгомир Дончев. Благодарение на енергията и креативността на екипа на Huts Group най-популярната през последните 12 години платформа за грамотност „Как се пише?“ има профил в Threads.

Там всекидневно се публикуват тестови въпроси, правила и примери в стил, близък до попкултурата, която вълнува повечето представители на поколението Z – хората, родени между 1996-а и 2010 година. За мнозинството от тях това е първото място онлайн, където общуват основно чрез писане, защото смятат Facebook за демоде, а Instagram не разчита толкова на текст в комуникацията.