Близо 2000 коли е репатрирал „паякът“ в Казанлък за малко повече от една година от неговото въвеждане в действие. На 1 октомври 2016 година автосъоръжението направи първите си стъпки по разчистване на казанлъшките улици от коли, спрели против правилата за движение, престой и паркиране в града. На ден по 8-10 автомобила се вдигат от местата, където неправилно са били спрени от техните водачи. Някои от шофьорите успяват да реагират веднага и заплащат само глоба от 25 лева, а останалите, които трябва да освободят возилото си от специализирания паркинг, заплащат 50 лева плюс по 1 лев за всеки час, през който репатрираният автомобил е домувал в паркинга.

„За тази една година хората успяха да свикнат с „паяка“, споделят от фирма „МИ 60-ММ“, която е собственик на съоръжението. Те обаче правят и извода, че гражданите се държат доста противоречиво спрямо тази дейност. „Когато има някакъв проблем – спрял автомобил на тротоар, в зелена площ или на пешеходна пътека, звънят и питат „Къде е паякът?“, а когато правят нарушения – „Какъв е тоя паяк?“. Искат да има ред, но за другите, а не за всички нас“, допълват още от „МИ 60-ММ“. Фирмата е изпълнител на дейността по вдигане на автомобилите, съгласно изискванията на Наредба 4 на Общинския съвет за реда за спиране, престой и паркиране на пътни превозни средства на територията на община Казанлък. Задължително с обслужващите автосъоръжението има служител на Общината, който съобразно Наредбата определя кой автомобил е в нарушение и трябва да бъде репатриран.

Повечето от шофьорите са мъже и напълно закономерно повечето нарушители да са мъже, сочи още статистиката за първата година. Най-голям брой неправомерни спирания има на местата, определени за коли на инвалиди, както и на автобусната спирка срещу „Мазалат“. Подадените жалби срещу действията на „паяка“ за една година са едва 40 и то са направени в състояние на първоначален афект на собственика на репатрирания автомобил. Нито една от тези жалби обаче не е била в полза на водачите.

Много важно наблюдение, направено както от работещите по автосъоръжението, така и от самите граждани, е, че има доста места, където уличните платна са пълни с автомобили, пречещи на движението, но липсва знак за ограничение. Там „паякът“ няма как да влезе и да въведе ред. Една такава улица в Казанлък е „Старозагорска“. Линейки от Болницата и Бърза помощ и коли на Пожарната минават по тази улица, а от двете страни са спрели автомобили и определено затрудняват нормалното движение както на специализарите коли, така и на пешеходците. Така че, улица „Старозагорска“ е една от онези възлови места в града, които си чакат „паяка“.