Вероятен вариант за възстановянане на класната форма на учебната годиа от 14 май. Всички други варианти засега са хипотетични, ситуацията е динамична. При този вариант ще се изместят изпитите с 4 до 7 дни, като зрелостните изпити се планира при този вариант да са на 30-ти май и 1- ви юни.

Това каза на брифинг тази сутрин в МС това министърът на образованието Красимир Дамянов.

Ще предложим при тази ситуацията 13-15 юни да са изпитите за след 7-ми клас, каза още министърът.

Той каза, че все още дистанционната форма на обучение е асиметрична, тоест не е еднаква за всички училища и това създава също разминавания в обучението.

Вариантът да се възстанови учебната година в клас от 14-ти май е засега единственият, който се обсъжда на база и многото запитвания и настоявания да се върне класната форма, уточни той. При него било възможно и отучване в събота през юни, но без натоварена учебна програма.

Няма да се проведат националните състезания и олимпиади, допълни още министърът.

Дамянов каза също, че МОН са готови да проявят разбиране, ако в други страни не се изместят датите на приемните изпити, предвид ситуацията с COVID-19, така че да няма проблем за кандидат- студента. висшите училища в страната също били проявили разбиране и имали готовност да измесят също своите дати за приемните изпити и кандидат- студентската си кампания.

Просветният министър призна, че има проблеми с дистанционна форма на обучение сред децата от ромската общност.

Дистанционната форма създавала и претоварване на деца и учители, каза още министърът.

Училищните психолози след възсятонявне на учебната година в училище ще се включат активно и с педагогическа помощ за деца и персонал.


При ВУЗ-овете проблемът в настоящата ситуация е с практическото обучение, допълни министърът.