Жалби от услуги, техника и дърва за огрев подават казанлъчани

65 са писмените жалби до Звеното за защита на потребителите в Казанлък, които са подали граждани в периода от 1 януари миналата година до 15 март 2016 г. Устните сигнали са много повече, коментират служителите от общинското звено. Най-честите жалби са за нарушени права при доставката на различни потребителски услуги - водоснабдяване, електроснабдяване, мобилни услуги, интернет услуги, доставчици на дърва за огрев, за черна и бяла техника и други. Граждани често правят рекламации и на закупени от тях стоки в търговските обекти, най-вече свързани с гаранционния срок. Потребителите в Казанлък често се жалват и от недоброто отношение към тях от страна на служители в различни търговски обекти и офиси за услуги. Сигналите за некачествени хранителни стоки се насочват към Агенцията по храните.
14 дни е срокът, в който компетентният орган трябва да излезе с решение по подадена жалба или сигнал, ако не се налага проверка, в останалите случаи – срокът е един месец от датата на постъпване на жалбата.
Жалби, сигнали и предложения гражданите могат да подават в писмена форма в Деловодството на Община Казанлък, ул. „Розова долина” 6, гише № 2, като освен описание на конкретния случай и посочване на имена, дати, фирми, те приложат и доказателства като касови бележки, фактури, договори и други факти.
За първи път Световният ден на потребителите е отбелязан на 15 март 1983 г. и оттогава става важна дата за потребителските организации в цял свят. Две години по-късно, на 9 април 1985 г., общото събрание на Организацията на обединените нации одобрява идеята той да стане Световен ден за защита на потребителите. В България се чества от 1991 г. Датата е определена в памет на американския президент Джон Ф. Кенеди, който на 15 март 1963 г. обявява пред Сената идеята за Закон за защита на потребителите. Кенеди посочва четирите основни права на потребителя: правото на безопасност; правото на информация; правото на избор; правото да бъдеш чут. Впоследствие са добавени още четири: правото да бъдат задоволени основните потребности; правото на обезщетение; правото на образование; правото на здравословна околна среда. Именно тези осем права са залегнали в Правилата за защита на потребителите, приети от ООН.