На рождения ден на своя патрон Дечко Узунов в казанлъшката Художествена гимназия откриват специална „театрална“ изложба. На 22 февруари (вторник) от 13:30 часа в галерия „Моменти“ на НУПИД „Акад. Д. Узунов“ е вернисажът на изложбата от плакати, създадени с участието на възпитаници на арт училището. Експозицията е създадена със съдействието на димитровградската художествена галерия „Петко Чурчулиев“, която през миналата година спечели проект за насърчаване на художници-дебютанти. В това начинание са привлечени участници от 4 национални художествени училища и 3 театрални трупи от страната. На същата дата ще бъдат наградени и отличените в традиционния национален конкурс „Наследниците на Дечко Узунов“ млади таланти, информира директорът на школото Петя Минекова. Тази година е неговото петнадесето издание.
Проектът „Плакатът остава“ се финансира от Национален фонд „Култура“, по програма „Дебюти“. Партньори на димитровградската галерия в него са НГПИ „Св. Лука“ – София; НХГ „Цанко Лавренов“ – Пловдив; НХГ „Д. Добрович“ – Сливен; НУПИД „Акад. Дечко Узунов“ – Казанлък; Театър „Азарян“ при НДК; Държавен куклен театър – Пловдив, и ДКТ „Иван Димов“ – Хасково.
Проектът „Плакатът остава“ дава възможност на 12 млади автори от специалност „Рекламна графика“ в четирите художествени училища да изработят театрални плакати по три драматургични произведения в трите театъра: пиесата „Януари“ на Й. Радичков в ДКТ – Хасково, „Приключение с маймунка“ от Ева Кьосовска на Куклен театър – Пловдив, и пиесата „АПАРТ“ на столичния театър „Азарян“.
Младите художници от казанлъшката гимназия под ръководството на своите преподаватели създават проекти за сценични плакати по трите постановки, при абсолютната свобода по отношение на избора на техники и визуално изразяване. Тримата участници са: Моника Минева – 12 клас, Тома Томов – 12 клас, и Лилия Колева – 11 клас. Експонирането на изложбата в Града на розите е част от цикъл от общо 8 изложби, които се реализират в галерия „Петко Чурчулиев“ в Димитровград и седемте партньори на проекта до края на месец май. В рамките на проекта е издаден и каталог със създадените 36 плаката, информация за участниците и постигнатите резултати, а след края на проекта всички 36 творби ще постъпят във фонда, за да обогатят колекция от класически театрални плакати на ХГ „Петко Чурчулиев“. Така 12-те участници ще станат автори на „най-плакатната“ галерия в България.