

Съвсем в духа на романтичната традиция, родена в Европа в края на 18-и век и завладяла изкуството на Стария континент в продължение на близо век, представлението на Цанова – Буковска-Давидова – Тонова, следва принципа на разбирането за човешката индивидуалност като център на романтичния светоглед. Акцентът в спектакъла е образът на жената. Чувствена, чувстваща. Развълнувана и вълнуваща. И автор, и муза.
Поетичните текстове са подбрани и се изпълняват от Йоана Буковска – Давидова, музикалните произведения – от Надежда Цанова. Танцовата визуализация е на балерината Веса Тонова, която е и автор на хореографията. В спектакъла, заедно с поезията на Мара Белчева, Емили Дикинсън и Анна Ахматова, звучи гениалната музика на Шопен, Шуберт, Лист и Чайковски.

В условията на първата голяма карантина заради пандемията от Ковид-19 през миналата пролет у нас, първото показване пред публика е необичайно. Представя се с видеоизлъчване през интернет. Противно на очакванията, то не просто не остава незабелязано, а и прави своя светкавичен пробив в мрежата с повече 10 хиляди регистрирани гледания. Следват две представления в тежките условия на терена при Мадарския конник край Шумен и щастливата бурна реакция на публиката.
„Искам хората в родния ми град Казанлък, да видят този мой спектакъл! Искам да го споделя точно с тях!“, казва Надежда Цанова дни преди представянето край Тракийската гробница.
Трите обичани български изпълнителки са в очакване на своята нова публика за преживяването „Curiosasпо време на романтизма“ – една отворена за мисълта и сърцето красива дискусия за женското присъствие през епохите. Заедно с поезията на Мара Белчева, Емили Дикинсън и Анна Ахматова и гениалната музика на Шопен, Шуберт, Лист и Чайковски.
Диана Рамналиева, автор във в. "Трибуна Арсенал"
0 коментара
Все още няма коментари към публикацията. Бъдете първи и споделете Вашето мнение!