Зложелатели атакуват електронните пощи на хората в последните седмици с три основни групи зловредни имейли, като целта е да получат достъп до устройствата и банковите сметки на жертвите, предупреждават от онлайн платформата „Ние, потребителите".
Прогнозата на специалистите е тенденцията да се задълбочи в периода на най-активното онлайн пазаруване, в навечерието на празниците, когато потребителите очакват доставката на своите покупки.
В едната група попадат писма, които уж са изпратени от фирма. Те съдържат данни за тази фирма, която на практика не съществува, както и прикачена фактура в PDF файл.
Другата група разпращани електронни писма, които са тип фишинг, е приканване на потребителите да последват дадена връзка, за да запазят акаунта си в пощата. В някои случаи потребителят е известен, че уж е нарушил правилата за ползване на услугата и тя ще му бъде спряна, ако не потвърди регистрацията си.
Третият тип писма са оформени така, че да изглежда, че са изпратени от електронен търговец или от куриерска служба. От потребителите се иска през връзка да посетят платформа, да въведат свои данни и да извършат плащане на мито за освобождаването на поръчана от тях стока - подобни имейли със сигурност са измамни.