
Близо 23 млн. билета са издадени през електронната система на БДЖ, информира "Информационно обслужване"
Централизираната система за издаване и резервация на билети в реално време на „БДЖ Пътнически превози“ ЕООД отчете близо 23 млн. билета, а общият брой на генерираните абонаментни карти достигна 465 000. Платформата беше разработена от „Информационно обслужване“ АД и пусната в експлоатация през декември 2017 г., и покрива напълно бизнес нуждите на превозвача по вътрешното билетоиздаване на България. Системата е внедрена в 99 гари и бюра в страната и обхваща всички ЖП маршрути и над 600 влака.
До този момент през сайта https://bileti.bdz.bg са продадени общо над 140 000 билета, като само за 2021 г. са отчетени над 82 000 онлайн продажби. Системата позволява закупуване на билет по всяко време на денонощието, от всяка точка на света, като се предоставя възможност за избор на седящо или спално място чрез схема за всеки влак.
Разработена е и функционалност, която позволява билетоиздаване директно във влака от кондуктора. Чрез нея всички пътници, които се качват от ЖП гари и спирки без каса, могат да закупят своя билет на място във влак. Издаването ще се извършва чрез мобилно устройство, което е свързано чрез мобилна мрежа със централния сървър и мобилен принтер. Предстои новата функционалност да бъде сертифицирана от Българския институт по метеорология и Национална агенция по приходите. В момента през мобилните устройства кондукторите валидират редовността на билетите. До сега през наличните мобилни устройства (PDA) са валидирани над 750 000 билета.
0 коментара
Все още няма коментари към публикацията. Бъдете първи и споделете Вашето мнение!