Войната е зло, но извън разрушенията, жертвите и страданията, често допринася за техническото развитие на човечеството, извън военната промишленост.
Пример за това е появата и развитието на високопроходимите автомобили, които и до днес, популярно се наричат джип.
Willys MB и Ford GPW са два леки командно-разузнавателни автомобила с висока проходимост в Американската армия по време на Втората световна война. Известни са и като „Willys Jeep“ или само „Jeep“, а понякога наричани „G503“. Платформата на превозното средство е изключително успешна, като са произведени в голям брой по стандартизиран дизайн за САЩ и други съюзнически сили между 1941 и 1945 г.
Джипът се превръща в основното лекотоварно транспортно средство на американските военни и техните съюзници, като веднъж президентът Айзенхауер го нарича „едно от трите решаващи оръжия, които САЩ имаха по време на Втората световна война.“
Това е първият масово произвеждан автомобил 4Х4, достигнал шестцифрено число на продукция - общо около 650 000 броя, съставляващи една четвърт от общия брой американски моторни превозни средства, произведени по време на войната.
Голям брой джипове се предоставят на съюзниците от страна на САЩ, включително на СССР. По програмата Ленд-Лиз към СССР идват общо 75 000 броя от всички модификации. Това е повече от общото производство на подобни превозни средства от Германия, като Kübelwagen и амфибията Schwimmwagen.
Този автомобил се превръща в работен кон на американската армия, тъй като заменя използването на коне и други впрегатни животни (силно използвани през Първата световна война).
След Втората световна война оригиналният джип продължава да служи в Корейската война и други конфликти, докато не се модифицира под формата на M38 Willys MC и M38A1 Willys MD (съответно през 1949 и 1952 г.) и получава цялостно нов дизайн от Ford, достигайки представения през 1960 г. джип M151. Влиянието му е дотолкова силно, че много от производителите по целия свят след войната започват да проектират и произвеждат джипове, като ползват за база оригиналната конструкция, било с лиценз или не. Първоначално тези разработки са за военни цели, но по-късно и за гражданския пазар. Willys запази търговската марка на името „Jeep“ в граждански модели Jeep CJ и Jeep се превърна в собствена марка. Джипът Willys от 1945 г. е първият в света цивилен автомобил с 4Х4 задвижване.