Защо маслините  са полезни за здравето
Маслините са богати на минерали като натрий, калий, магнезий, желязо, фосфор и йод. Те доставят на организма важни витамини и аминокиселини

Маслините не са само вкусни, но са и много полезни за здравето. Те са подходящи като добавка към много ястия и салати. Сайтът „Боленздрав“ предлага някои интересни факти за тях:
Маслините... борят наднормения холестерол в кръвта
– помагат за контрола на кръвното налягане
– са източник на диетични фибри, явяват се като алтернатива на плодове и зеленчуци
– са чудесен източник на витамин Е
– действат като антиоксидант, който защитава клетките
– намаляват последиците от дегенеративни болести като Алцхаймер, доброкачествени и злокачествени тумори, включително разширени вени, които не са в особено тежко състояние
– помагат за предотвратяване на образуването на кръвни съсиреци, които могат да доведат до инфаркт или дълбока венозна тромбоза
– защитават клетъчните мембрани срещу болести като рак
– са чудесна защита срещу анемия
– повишава плодовитостта
– играят важна роля в поддържането на имунната система, особено когато тя трябва да се справя с оксидативен стрес (при излагане на вредни вещества от околната среда) и вирусни заболявания
Ако списъкът дотук не ви е достатъчен, помнете, че те са и чудесен афродизиак.



Маслините са богати на минерали като натрий, калий, магнезий, желязо, фосфор и йод. Те доставят на организма важни витамини и аминокиселини.
– те съдържат олеинова киселина, която защитава сърцето
Маслините съдържат полифеноли, естествен химикал, който намалява оксидативния стрес в мозъка. Ако всеки ден изяждате порция маслини, помагате за подобряване на паметта си с до 25%.
Една чаша маслини е чудесен източник на желязо – 4,4 мг.
Редовната им консумация може да подобри външния вид на лицето – бръчките може да намалеят с 20%. В тях се съдържа олеинова киселина, която поддържа кожата мека и здрава.
Яжте 10 маслини преди хранене и можете да намалите апетита си с до 20%. Това е така, защото мононенаситените мастни киселини, които се съдържат в маслините, забавят процеса на храносмилането и стимулират отделянето на хормон холецистокинин, който изпраща сигнали към мозъка, че сме сити.
Помага на организма да стимулира производството на адипонектин – вещество, което изгаря мазнините до пет часа след поглъщането.

Източник: „Боленздрав“