Вече и децата знаят, че планетата, която обитаваме, е буквално зарината в пластмаса. Ефектът от това замърсяване все още не е видим във всекидневния ни живот, но е достатъчно да изгледаме произволен клип в интернет, за да разберем, че тоновете пластмасови отпадъци в морета и океани скоро ще станат и наш личен проблем.
Риби и морски бозайници, оплетени с найлонови торбички, плажове, засипани с пластмасови чаши, чинии и всякакви други боклуци – гледката става все по-масова. Дори и в България наскоро имаше подобен казус – река Искър бе затлачена с тонове отпадъци, а случаят показа на бял свят, че ако не приемем опазването на природата насериозно и лично, замърсяването може да стане необратимо.
В опит да се справи с този проблем, Европа въведе забрана за използване на еднократни пластмасови продукти и от юли тази година най-накрая ще се лишим от някои от най-често използваните продукти, като клечки за уши, еднократни прибори за хранене, пластмасови чаши за кафе и напитки, найлонови торби. Те ще бъдат заменени от продукти, произведени от дългосрочно устойчиви материали. Ограничителната мярка бе оповестена преди две години, за да могат търговските обекти да се подготвят за промяната, и в някои от тях тя вече е факт.
Кампанията „Рециклирането има смисъл“ насочва усилията си към намаляване на употребата на пластмаса и стимулиране на рециклирането. Целта ѝ е всеки един от нас да осъзнае как личните усилия в опазването на природата от един от най-големите замърсители – пластмасата, са от огромно значение. Предприетите конкретни мерки определят политиката на големите вериги магазини към намаляване употребата на пластмаса, почистване на околната среда от такъв вид отпадъци и рециклирането им, а в някои даже не се предлагат пластмасови изделия за еднократна употреба.
Клиентите също са във фокуса на мерките като редовно се информират и се ангажира обществеността за това как всеки от нас може да допринесе за намаляване на замърсяването с пластмаса.
Специалисти доказаха, че рециклираната пластмаса може да има друго, по-полезно приложение.
Тръгнаха и първите видеоклипове с такова послание.

VESTI