Върви  процес на ислямизация и циганизация в  обществото



Тезата е на бившия главен секретар на МВР и настоящ национален координатор на "Атака" Светлозар Лазаров

Визитка:



На 45 е. Баща на трима сина. Със солидна професионална биография. Вече е в историята на МВР, като най- младият главен секретар наведомството, поел поста когато е на 39 години. С което „чупи“ рекорда на Бойко Борисов, станал главен секретар на 42 години и на Калин Георгиев, на 40.
Роден е в Горна Оряховица, в семейство наработник от завод „Аркус“ в Лясковец и на касиерка. Завършил е право в ЮЗУ "Неофит Рилски". В системата на МВР започва работа през 1999 г. като командос в Специализирания отряд за борба с тероризма. През 2002 г. е назначен на длъжност разузнавач в НСС, като последователно е заемал всички длъжности до началник на сектор.Бил е и началник на отдел в Държавната агенция "Национална сигурност". Преминал е специализирани курсове за повишаване на квалификацията в централите на ФБР, ЦРУ, МИ-6 и др.
Завършил е и факултет „Полиция“ в Академията на МВР. Колегите му и преподавателите му твърдят, че познава отлично системата. Има известен от близкото минало и от средите на МВР тъст-Камен Пенков, бивш зам.-министър на вътрешните работи и създател на охранителната фирма „Скорпио“.
От година и половина е национален координатор на паритя Атака и отговаря за структурите й и връзките с Русия.
След един драматичен за МВР и сигурността на страната месец юни, водим разговор с бившия главсек на МВР и настоящ „сив кардинал“ в Атака по актуални теми на политическото и житейското ни българско ежедневие.



Г-н Лазаров, втори вот към третия „кабинет Борисов“ не успява. Този път за толкова фундаментално нещо като сигурността. Вие сте човек от системата, макар и бивш, вашият коментар?



В сектор „Сигурност“ има проблеми и това са дълбоко системни проблеми, функция на процесите от последните 30 години. Тези проблеми са много и никой не ги крие. Но вотът /на недоверие/ е механизъм, чрез който с парламентарни средства се делегира доверие към управляващото мнозинство.
Моите забележки към представения вот са, че в т.н мотиви, нямаше реално политически мотиви, а отделни криминални инциденти и случаи, с които политиците се замерят, когато стане дума за МВР в годините на прехода.
Това не е нито конструктивно, нито позитивно. Не води до надграждане и решаване на проблемите. По –скоро МВР се използва като бърсалка за политически боричкания.
Важното е пробемите в МВР да се сложат на масата. Имаме стратегия за национална сигурност, с визия до 2025 година. Ще бъде добре, ако на база на тази стратегия се направи средносрочна и дългосрочна програма за решаване на проблемите в сектора. Добре е да се използва примера за решаване на проблемите в българската армия: увеличаване разходите за отбрана, това е положителен знак. Първа стъпка, която е изключително подходяща да бъде приложена за целия сектор и да се върви към политическо съгласие, към баланс, към правилните решения за постигане на конкретни резултати. Има малка светлинка в тунела: за първи път от последните 5 години имаме положителен баланс за кадровия състав на МВР. Назначени около 1 600 служители, около 700 са напуснали. Това е политическа воля. Имаме увеличен бюджет за заплати в МВР и отбраната, за дейност в двете министерства. Това са положителни стъпки и жестове, в които няма пробив. Имаме проблеми, наслоени във времето: в управлението на системата, с кадрите на управленско и средно ниво, с подготовката и преподготовката на кадрите. След първоначалното обучение никой не се грижи за ново такова, почти до пенсия не се минават курсове за преподготовка, а процесите в тази структура са твърде динамични, не бива да се остава на това ниво. Знаем си проблемите. Според мен шансът е в съгласието между политическите сили, за да се намери решение на тези проблеми и да се върви напред.


Да степенуваме проблемите в МВР: кой е основният ? Или министърът е проблем?

Аз не съм убеден, че министърът е проблем. Тези хора, и министърът, и главният секретар са от една година. Та те са обърнали тренда в системата и за първи път от 5 години, на грубо ви казвам, имаме положителен прираст в системата с 1 000 човека.
Аз не виждам никакъв проблем в министъра, нито в професионалното ръководство на МВР. Напротив: има системни проблеми в МВР, има проблеми на терен в районните полицейски управления по места. На пръсти се броят полицейските управления по места, които са окомплектовани като човешки ресурс, обучение, технически средства. А проблеми, които хораат усещат, на терен. Става дума за конвенционалната, битова престъпност, която всеки ден трови хората. Когато изградим ясни, точни, конкретни параметри за функциониране на районните полицейски управления, когато те бъдат окомплектовани и оборудвани. Вижте фактите: прди 30 години училище у нас са завършвали около 100 хиляди ученика. Сега завършват наполовина. И около една трета от тях тутакси заминават през Терминал 2. Направете си изводите: Та ние имаме три пъти по- малко възможности от преди 30 години за качествен човешки подбор. Това са много и тежки процеси: образователни, демографски, социални. Всичко това дава отражение. МВР е функция на всички останали процеси и системи .Аз лично не съм съгласен с тези констатации. Това са просто политически боричкания. При тази ситуация и Господ да слезе, не може да очакваме бързи решения.


Преди година и половина бихте тревога за масова ислямизация в обществото, и в частност в региона. Още ли ви тревожи това?


То проблемът сега започва. Тук нямам и съмнения по въпроса. Това е процес, който върви. Първо с циганизацията, която е изключително негативен проблем и е докарана от глобалистките структури на Сорос и компания, свързани и финансирани от НПО-та. Целта е ясна: циганизация и отслабване на имунната система на държавата, промяна на генния код на нацията, и изключително деструктивно въздействие върху развитието на държавата и държавните устои. Целта е слаби държави, поддаващи се на контроли и команди, като върху тях се влияе точно с тези глобалистки структури, финасирани от тези НПО-та. Не е тайна е, че България масово се циганизира, а от друга страна вървят и вторичните процеси- ислямизацията на циганското население. Твърде много примери има за това. Първо не ми вярваха, а после се показаха минарета, метресета, планове и какво ли не.


Вие сте човек от системата. Защо държавата е глуха за тези процеси, за които говорите ? Сега темата е емигрантската вълна. За фундаменталните опасности пред страната ни и то преки, се мълчи.

Напротив. Партия Атака, лидерът, аз като част от Атака, многократно сме давали примери, че интеграцията на циганите в този й вид е непродуктивна. Тази система с излъчване на определени цигански лидери, захранвани от НПО –та ,финансирани по неясен път, само дава възможност едни лица да получат тайна или неформална власт в т.н гета и да влияят много често и на политическите процеси в страната, гласувайки за определени политически сили. Това не е работещо и е контрапродуктивно. Тези хора трябва по един или друг начин да започнат да си плащат данъци, осигуровки, и т.н. защото ако говорим за равностойно положение, то освен права, има и задължения. Подходът трябва да бъде изключително продуктивен и да е съвместим с всички останали граждани в тази държава. Почнем ли да ги делим, оттук нататък е сбъркан моделът: раждат се гетата, раждат се лидерите в гетата, които служат на определени НПО-та и не се подчиняват на устоите на държавната власт.

А обратим ли е този процес, според вас?

Аз мисля,че да. Но трябва да работим, за да бъде този процес обратим. В противен случай при тази циганизация и този демографски ръст на един етнос, то след 20 години картината в държавата ни няма да е никак приятна за всички.

.....всеки трети циганин?

Ако продължаваме така, то след 20 години ще е всеки втори, защо всеки трети.




Лидерът на партия Атака Волен Сидеров се ядоса на втория човек в ГЕРБ Цветан Цветанов за неговата теза, че Русия и Китай са заплаха за нашата национална сигурност, за света. Вие сте коалиционен партньор с ГЕРБ. Защо продължавате да говорите на коренно различни езици по толкова фундаментални теми като темата Русия, Китай, национални опасности и сигурност?


Аз лично бях много изненадан от твърденията на Цветан Цветанов. Сидеров не се ядоса на Цветанов, а изказа конкретна политическа теза, която, повярвайте ми съвсем скоро всички ще разберем, че е една прозорлива, стратегическа позиция, която би могла, ако бъде следвана да донесе изключителни дивиденти на страната ни в политически, и в икономически план. В политиката няма място за ядосване. Ето, примерите с делегацията от Китай са красноречиви. Те са вече тук, факт са първите договорености. След няколко дни ще е и срещата Тръмп –Путин. Аз очаквам на нея да се постигнат конкретни баланси в геополитиката и подпишат няколко споразумения. В политиката съм от година и половина, съм, но винаги съм твърдял,че трябва да се слушат какво говорят и какво говорят Путин-Тръмп и Нетаняху. Оставете ги тези в Европа. Те са провалени, нямат бъдеще. Така че там ще има едно плавно нормализиране на отношенията и то по една елементарна причина: в моментта заплахите от тероризма, имиграцията, са много по – силни от различията, които има нормалният цивилизован свят. От друга страна, на фона на посещението на толкова голямата китайска делегация да обясняваш, че Китай е заплаха за националната сигурност и за Европа, ако щете, е най- малкото да се чуе от лидера на ПГ на ГЕРБ. Няма място за яд. Става дума за базисни политики. Ние отстояваме нашите политики и приоритети и ги следваме. Това, че сме коалиционен партньор на ГЕРБ, не означава нищо. Ние сме различни партии ,с различни платформи, с различни идейни виждания. Нашите сродни партии в Европа настъпват и постигат все по- добри резултати. Вижте какво става в Италия, в Германия. Където Меркел трябва да си плати за това, което направи.


Шизофренна ли е българската външна политика?

Не, не бих казал. По-скоро външната ни политика, както и цялата ни политика са функция на всичко, което се случва в държавата. Аз често използвам едно сравнение: каквато ни е политиката, такова ни е и МВР, такива са ни и спортистите и общетсвото. Всичко е функция на българското общество. Нищо изненадващо.


Депутатка от БСП тези дни каза, че сега всъщност управлящата партия е заменила една абревиатура на групировка от миналото. Права ли е?

Аз не я виждам. Не съм говорител на госпожа Йончева.

..все пак сте човек, макар и бивш от системата. Няма бивши .. ченгета...

Не мога да коментирам думите на госпожа Йончева.Не я познавам лично.

А държава ли е тази страна, в която е по- лесно, както се казва напоследък да избягаш от затвора, отколкото да си тръгнеш от работа?

Това е един много сериозен проблем, ако трябва да започнем с проблемите по отношение на местата за изтърпяване на наказанията у нас. Първо трябва да помислим за престъпленията и тежестта на наказанията за престъпленията, които млади хора, извършили един- или два пъти трябва да попадат в затвора, при положение, че затворите у нас са пренаселени и при положение, че от затворите обикновено излизат като завършени престъпници. Има и друг проблем: дали местата, където се намират у нас затворите, са подходящи? В София Централният затвор е в центъра на града, остаряла инфраструктура, лоши хигиенно- битови условия, от друга страна е невъзможността за технически средства, които да осъществяват ефективен контрол над телекомуникациите, свързана с изолацията на конктретни лица. Тук има много какво да се мисли. От друга страна е кадровото, ресурсно и техническо осигуряване на служителитие в Главна дирекция за изтърпяване на наказанията и става ясно, че си има обективни предпоставки за всичко това, което се случва. Първо трябва да се решат тези проблеми и тогава да се говори по същество.

Какъв нишан е това: вие човек от системата на сигурността, част от политиката сега?

Логично човешко и житейско развитие е това. Докато бях секретар на МВР, Волен Сидеров бе в Парламента и лидер на Атака. Бяхме единомишленици, тъй като той на политическо ниво внесе предложение за изграждане на ограда и възпрепятстващо съоръжение по границата ни с Турция, настояваше за нулева толерантност по отношение на нелегалните мигранти,аз също работех в тази посока. Имахме общи стъпки, после аз предложих изграждането на цяла ограда по сухоземната час от българо-турската граница и постепенно намерихме допирни точки. Контактите ни прерастнаха в нормални политически отношения и ме покани в партията. Няма сложни ребуси. Чисто човешки отношения.

Според вас на този етап коя е най- голямата опасност, заплаха за България ?

Аз лично ги виждам тези неща в няколко аспекта:
Ние сме потърпевша държава от терористична заплаха. И тероризмът продължава да е заплаха. Има риск от това. Миграционният натиск също крие огромни рискове. Процесите в Близкия Изток и Африка само потвърждават това, което ви казвам. Предвид определени процеси, малко сякаш си затваряме очите за случващото се в Турция. Не бива да се правим, че не виждаме там една пълзяща ислямизация, че държавата се ислямизира. Че Турция от една държава с наченки на светско управление, преминава към фундаментализъм и ислямизация. Един диктатор, който не крие своите интереси към съседни държави. И къде на шега, къде сериозно, като се събуди сутрин се сеща към граница или договор има претенциии, визирам случая с Гърция.Тук също има много сериозни рискове, предвид обществените процеси в България и миналото, което имаме назад във времето.