Това заяви за предаването „12+3“ по програма „Хоризонт“ на БНР председателят на Транспортната комисия в Народното събрание Халил Летифов от ДПС по повод обявения от превозвачите протест в средата на май заради новите европейски правила, които предвиждат ограничение на тежкотоварните камиони. Част от изискванията в пакета за мобилност е шофьорите да се прибират до родното си място но всеки три седмици, а след третия ден в страна от ЕС на тираджията да се плаща по нормите на командировки на държавата, в която е влязъл. Забранява се и спането в кабините на камионите. Променят се и правилата на шосейния каботаж, които на практика го премахнват.
Председателят на Съюза на превозвачите в България Йордан Арабаджиев е категоричен, че всичко това ще повлияе пагубно на оборота и може да се стигне до масово фалиране на фирми.
Летифов коментира, че забраната за спане в кабината може да се тълкува и като нарушаване на свободата на движение на гражданите, защо се регламентира къде да прекарват свободното си време.
„Не е тайна, че целта е точно тези транспортни фирми от Източна Европа, да не бъдат конкурентноспособни и да не извършват тези и международни превози, а и каботажните, за да може да се съживят фирми в съответните страни, които са вносителки на тези промени,“ каза той.
„Споделям притеснението на транспортния бранш, че ще има масови фалити на малки фирми, а по-късно може би и големи. Това означава, че ние предлагаме на изпитание над 120 000 български семейства. Споделям това притеснение, още повече, че всеки шофьор е сключил договор да извършва тази дейност доброволно, съвсем съзнателно и срещу съответното заплащане, което приемаме, че го удовлетворява, но това е за сметка на конкурентноспособността на нашите фирми, които извършват тази услуга. Затова и ние имаме толкова много превозвачи, защото трябва да се наложим на европейския пазар. Сега това ще е нелоялна практика, която ще дискриминира превозвачите от Източна Европа и от България. Влизат ли в сила правилата, оттам нататък ще се наблюдава ограничаване на тази дейност. Транспортния бранш съставлява около 15% икономиката", каза Летифов и подчерта, че държавата може да протестира предложените промени.
„Информацията, която аз имам, е, че това е направено от министъра на транспорта като са изразени всичките резерви и несъгласие с готвените промени. През миналата седмица, на заседанието на Транспортната комисия, нарочно беше вкарана тази точка. Присъстваха и представителите на големите организации в транспортния бранш, включително министъра на транспорта и заместник-министъра, отговарящ за автомобилния транспорт. Голяма част от страните в Централна и Източна Европа са се противопоставили на промените, когато те са били предложени и дори е имало разговори за общи действия. Тази обединеност обаче сега сякаш не е толкова явна“, коментира народният представител от ДПС.
Източник: http://epicenter.bg
0 коментара
Все още няма коментари към публикацията. Бъдете първи и споделете Вашето мнение!