17 е знаково число в живота на инж. Пламен Духтев. Роден е на 17 август 1971 година. Вече 17 години на него е поверено управлението на едно от важните звена в най-голямото машиностроително предприятие в България – транспортът. Приема числото 17 като съдбовно,

но истински съдбовна е връзката му с „Арсенал”

С баща си Милчо Духтев

Пламен Духтев е арсеналец трето поколение. Трудовият път и на двамата му дядовци, на баба му и на майка му Радка минава през завода. А баща му Милчо Духтев, който цял живот е работил в „Арсенал”, бил и сред най-изявените – уважаван автомонтьор в т.нар. Гараж, член на заводския Спортен автомобилен клуб и активен участник в състезания. Със съпругата си Надежда Пламен се запознава в „Арсенал”. Нейните родители също са дългогодишни арсеналски кадри – тъстът му Георги Бъчваров е познато име в заводските среди. Братът на Пламен – Николай, работи в „Арсенал”, единият му племенник – също. И ако това не е съдба, при това фамилна, няма как иначе да се нарече. Пламен Духтев приема това като напълно естествено, може би защото от малък е придружавал баща си Милчо по автомобилните състезания и още преди казармата, в периода 1990-1991 г., работи 6 месеца като автомонтьор в завода. Всъщност,

професионалният му интерес към автомобилите и изобщо към транспорта

започва още от ученическите години. Завършва специализирания техникум в Мъглиж, после Полувисшия инстиут за инструктори и учители по практика в Ямбол. В Русенския университет „Ангел Кънчев” завършва специалността „Земеделска техника и технологии” – бакалавър. В същия университет защитава с отличен 5.85 и магистратура „Технология и управление на транспорта”. Инж. Духтев не спира дотук с ученето и надграждането – има професионална компетентност за управление на транспортна фирма в Европейския съюз за превоз на пътници и за превоз на товари. Визитната му картичка впечатлява с още професионални сертификати. В нея се вижда, че от 1997 година е неизменно свързан с „Арсенал“ – 7 години е бил организатор-производство в транспорта, където трупа опит и практически знания. Едва на 33 години,инж. Пламен Духтев поема ръководството на направление „Транспорт” в огромното по своите мащаби казанлъшко предприятие.

Предизвикателството е голямо – транспортът е едно от възловите звена във всяка структура,

независимо дали е завод, град, община, държава. И едно от най-трудните.Трябва да се чертаят точни транспортни схеми с оглед оптимално използване на наличния ресурс от превозни средства и хора, да се разпределят задачите, да се следи за всеки елемент, свързан с движението и поддръжката на моторните превозни средства, да се правят разумни, но необходими инвестиции в автопарка. Да се реагира адекватно на спешните случаи и да се решава проблемът в движение. Да се проследява ежедневно
здравословното състояние на шофьорите... А и те са една особена категория персонал – спецификата на работата им в затворената кабинка ги прави в определена степен индивидуалисти. Но пък никога, никога инж. Духтев не иска да чуе определението „прост шофьор” за своите колеги. Защото това са хора, положили изпити и получили сертификати за професионална компетентност. Хора, носещи отговорност за превоза на специфични товари, които изискват определени условия за пренос и умения на водачите. Хора, които отговарят и за сигурността на пътниците, и за останалите участници в движението.

Започва с 28 души персонал и стари машини

Когато през 2004 година е назначен за ръководител-направление „Транспорт” в „Арсенал” АД започва с 28 души – шофьори и монтьори. Автопаркът е съставен основно от старите машини „ЗИЛ”, „ГАЗ”, половината от които не работят. Тежки години. Инж. Духтев работи в няколко посоки – да изгради колектив, да направи така, че когато изпълняват дадена задача, колегите му да са убедени, че трябва да я свършат по най-добрия начин. Споделя, че обикновено всички свързват транспорта с кражбата на гориво. Точно това да не се случва също е бил един от приоритетите в неговата работа. И постепенно нещата стават. От 2011 година тук е въведена GPS-система, чрез която ръководителят направление „Транспорт” вижда в реално време движението на автомобила, неговото местоположение и съответно разходването на горивото. Осъществен по този начин, контролът се оказва много ефективен. Всяка сутрин се правят задължителна проверка за алкохол и медицински преглед на шофьорите. Така започва работният ден тук. После идват пътните листове, разпределението на задачите. Нараства и екипът –в заводския транспорт днес работят 80 души – шофьори, мотокаристи, монтьори на електрокари и мотокари, двама механици, всички мъжки момчета. Има и две дами – управител на склада, и икономист „Транспорт”, която се занимава с осчетоводяването на пътните листове, с всички пътни документи, с присъствения табел и отпуските. Но всяко нещо, което е в обсега на направлението, минава през неговия началник. Така работата върви и той е по-спокоен. „Мисля, че създадохме колектив, - споделя инж. Духтев. - Вратата ми винаги е отворена. Опитвам се всеки да разбера, да помогна, но не обичам лъжата. Аз съм коректен човек и искам искреност и от другата страна. До последно им вярвам”.

Автопаркът е обновен

Основно след 2015 година са направени големи инвестиции отстрана на дружеството в тази посока. Товарните автомобили вече са „МАН” и „Мерцедес”. Общо 163 превозни средства са към направление „Транспорт”. Тук влизат товарните автомобили до 3.5 тона, тежкотоварните над 3.5 тона, автобусите за вътрешнозаводския транспорт, който работи на трисменен режим за Завод 2 и Завод 3, автобусите за превоз на работници до площадка Мъглиж, мотокари, електрокари, леки автомобили, трите заводски линейки, багери, трактори, самосвали, специализирани автомобили. Към направлението има сервиз за поддръжка на автопарка и сервиз за поддръжка на мотокари и електрокари. Автомобилите са оборудвани с GPS-и, разходните норми за горива са разчетени, изискванията към шофьорите непрекъснато се повишават и това изисква да си „в крак“ с всяка промяна в нормативната уредба и своевременно да се прилагат новостите. Постоянно се следи за изтичащи застраховки, годишни технически прегледи и изтичащи винетни стикери на МПС.

Всички се обръщат към транспорта

Няма звено в „Арсенал”, което да не ползва транспорт. „Всички се обръщат към нас и обикновено сме най-търсени, когато е нещо много спешно. Винаги се отзоваваме и се опитваме да решим въпроса, - казва Пламен Духтев. - Работим най-много с отдел „Продажби” и с отдел „Доставки”. И добавя, че „Арсенал” е изключително коректна фирма, което задължава всеки работещ тук да бъде отговорен към това, с което се занимава. „Арсенал” ми е дал всичко, оттук съм тръгнал, хората ме познават. Приемам това с голяма отговорност и доверие във възможностите ми”, - допълва инж. Духтев. Води се от максимата всичко сам да проверява, защото и хората, и товарите са важни и не бива да се допуска недоглеждане и грешки. През тези 17 години на позицията ръководител-направление „Транспорт” е на линия по всяко време на денонощието. Имал е само две по-тежки ситуации, но винаги е нащрек, щом звънне телефонът в късните часове.

Гордее се със семейството си

Със семейството си

Извън портала Пламен Духтев е щастлив от малките неща в живота. Радва се на успехите на дъщеря си Радиана, която тази година завърши Математическата гимназия в Казанлък и вече е студентка първи курс по специалостта „Психология“ в град Енсхеде в Университета Твенте, Нидерландия. Радва се и на пътуванията из България заедно със съпругата си Надежда, на малките откъси от време за почивка в Турция, където туристът е на почит, независимо кой е, какъв е и откъде идва. Опитва се да живее здравословно, но, честно казано, не е заклет привърженик на тази тема. И признава: „На 33 години станах ръководител, но и днес, на 50, съм си все същият човек. Не се големея, аз съм един обикновен работник на определена позиция. Но мисля, че йерархията трябва да се спазва, така се получава взаимно уважение между хората и зачитане труда и авторитета на всеки”. И е категоричен, че без труда на всички 80 души в направление „Транспорт” не би могъл да се справи, затова е признателен на всеки човек от колектива.