Националната агенция по приходите (НАП) допълва списъка със стоки с висок фискален риск и от 1 май в него вече влизат торовете, строителните материали и леките автомобили. Приходната агенция е установила, че при тях има високо ниво на данъчни измами и се налага допълнителен контрол.
Това става ясно от публикувана заповед на министъра финансите Теменужка Петкова, която ще влезе в сила в първия ден на следващия месец.
Вкарването на нови стоки в списъка означава нови задължения за търговците, превозвачите и производителите, които ще трябва предварително да подават информация към НАП за това какво и в какви количества превозват, каква е договорената стойност на стоката и какъв е регистрационният номер на транспортното средство.
В някои случаи данните за превозвач и час на получаване, макар и да не са задължителни, също ще бъдат изисквани от данъчните, ако са налични, а ако има липсваща информация, на въпросния товарен камион няма да му е позволено да потегли.
От заповедта на Петкова става ясно, че минералните или химични азотни, фосфорни и калиеви торове вече ще трябва да се декларират предварително пред НАП.
Освен тях, в списъка попадат и някои видове хидравличен цимент (включително циментов клинкер); изделия от цимент, бетон или изкуствен камък; тухли, плочи, плочки, включително огнеупорни; строителни тухли, подови блокчета, кахли и др.
Голямо перо в таблицата е групата на пътническите автомобили и други автомобилни превозни средства, предназначени главно за транспорт на хора, включително товаропътническите и състезателните автомобили. В списъка попадат и пръти от желязо или от нелегирани стомани, само горещовалцовани, горещоизковани или горещоизтеглени, както и тези, които са били подложени на усукване след валцоване. Същото ще важи и за валцдрат – (заготовка за валцоване на тел) от желязо или нелегирани стомани.
Данните, които се декларират, са регистрационен номер на транспортно средство, вид, количество и договорена стойност на превозената стойност. Освен тях, НАП искат информация и за място и дата на товарене, претоварване, разтоварване или получаване на стоките.
От друга страна, данните за превозвач и час на получаване също не са задължителни, но се декларират, когато са налични. С получената информация се генерира Уникален номер на превоз (УНП), който НАП също изисква и водачът на превозното средство е длъжен да го предостави. Неговата валидност ще е две седмици.
0 коментара
Все още няма коментари към публикацията. Бъдете първи и споделете Вашето мнение!