„Информационно обслужване“ АД намали цената на квалифицирания електронен подпис за физически лица на 12 лв. за 3 години

Цената за издаване и управление на квалифицирано удостоверение за квалифициран електронен подпис (КУКЕП) за физически лица, предлаган от доставчика на удостоверителни услуги на "Информационно обслужване" АД StampIT, вече e 12 лв. с ДДС и ще важи за период от 3 години. Намалението спрямо досега действащите тарифи е близо 63%. На практика Националният системен интегратор предлага електронния подпис за тригодишния период на цена, която до скоро беше за годишен абонамент.

За да ползват електронен подпис, новите притежатели трябва да закупят смарт карта и четец за смарт карти. Цените им са съответно 9 лв. с ДДС и 12 лв. с ДДС. Общата цена на целия комплект за тригодишния период е 33 лв., с ДДС за нови потребители, а до скоро тя беше почти два пъти по-висока.

Всеки може да заяви своя електронен подпис онлайн на страницата на StampIТ.

„С намаляване на цената на електронния подпис за физически лица го правим по-достъпен за българските граждани. Така всеки ще може да има евтин достъп до електронния си сертификат след ваксинация срещу COVID-19 и медицинските си данни, които се съхраняват в електронното медицинско досие“, каза изпълнителният директор на „Информационно обслужване" АД Ивайло Филипов.

Преди дни компанията пусна в експлоатация новия модул, който е част от Националната здравно-информационна система (НЗИС). Достъпът до електронното медицинско досие и електронния сертификат за ваксинация става единствено чрез електронен подпис, който предпазва гражданите от злоупотреби с чувствителната медицинска информация и лични данни.

С квалифициран електронен подпис всеки гражданин може да подписва документи и да ползва електронните услуги на държавните институции. С КУКЕП се достъпват разработените услуги за граждани на Национална агенция по приходите, Министерство на финансите, Министерство на икономиката и енергетиката, Министерство на околната среда и водите, Министерство на транспорта и информационните технологии, Министерство на земеделието и храните, Министерство на вътрешните работи, Министерство на отбраната, Агенция по вписванията, Главна инспекция по труда, Комисия за защита на личните данни, Агенция по заетостта, НОИ, НСИ, НЗОК, Агенция „Митници“ и др. Притежателите на електронен подпис могат също така да криптират електронни трансакции, да ползват електронно банкиране на търговските банки, да плащат сметки и данъци през epay.bg, да регистрират домейни и др.

„Информационно обслужване“ АД е българският национален системен интегратор на държавната администрация. Компанията изгражда, поддържа, развива и наблюдава работоспособността на информационните системи с национално значение. „Информационно обслужване АД“ е основен партньор на държавните институции и изпълнява ключови проекти със стратегическо значение за България. Дружеството е лидер на българския пазар в разработването, внедряването и поддържането на нови технологични решения.