Учени от Калифорния обявиха, че са засекли радиосигнал, който идва от своеобразната "друга страна" на Вселената. Причината е, че сигналът е пропътувал 8 млрд. светлинни години, за да стигне до Земята, съобщава CNET.

"Бързите радиоизлъчвания" (FRB) са открити за пръв път през 2007 г. Това са много кратки, но мощни радиосигнали, които пътуват из Вселената. Техните източници могат да са най-различни, като досега няма точно определение на какво се дължат. Сред версиите са сблъсъци на звезди, процеси от черни дупки, пулсари и др. Не се изключва и вероятността да са дело на извънземни, но досега няма нито един потвърден такъв случай.

С течение на времето учените се усъвършенстват все повече в засичането на тези сигнали. Само през последните дни различни екипи съобщават за засичането на десетина подобни събития. Повечето такива сигнали са еднократни, но има и някои, които са повтарят за известно време.

Досега учените успяват единствено да проследят галактиката, от която идват, но не и точния източник. Последното откритие, което идва от 8 млрд. светлинни години разстояние, е проследено до галактика, която наподобява Млечния път. За учените това е ясна индикация, че дори "обикновени галактики като Млечния път" могат да генерират такива сигнали, коментира Викрам Рави, ръководител на екипа, направил откритието.

Ученият допълва, че през 2021 г. ще започне работа ново поколение радиотелескоп, който ще позволи засичането на още повече такива FRB сигнали. Чрез него ще се увеличи и възможността да бъдат локализирани конкретните източници.

Източник: Vesti.bg