Протопит на електромобил, захранван от Слънцето, представи компанията Lightyear. Електромобилът ще има обсег от 725 км, според стандарта WLTP (Worldwide Harmonized Light-Duty Vehicles Test Procedure), висока цена и ще се продава от 2021 година.

Има и други опити с електрически автомобили, на които са добавени слънчеви панели от външната страна на купето, но това не може да осигури достатъчно енергия за пълното зареждане на батериите, а само малко увеличение на пробега. Но Lightyear твърди, че фотоволтаичните клетки на One EV ще генерират достатъчно енергия, за изминаването на до 20 000 км годишно.

Електромобилът Lightyear One разполага с пет квадратни метра слънчеви клетки, покрити с предпазно стъкло, които са вградени в покрива и предния капак. Компанията твърди, че акумулираната от клетките енергия за час, трябва да е достатъчна за до 12 км пробег, което прави почти 100 км пробег, докато автомобилът е паркиран, по време на осемчасовия работен ден.

Автомобилът може да се зарежда както вкъщи, така и на обществени станции за зареждане, а бързото зареждане за час осигурява над 500 км пробег, когато е зарядното устройство е с мощност 60 кВт.
Компанията казва, че петместния One, с размери 5 057 x 1898 x 1426 см, е изработен от високотехнологични материали осигуряващи ниско тегло и висока безопасност за пътниците, както и дизайн, проектиран да „разсича въздуха, точно както дъждовна капка.”

Lightyear още работи върху външната форма на One, като за момента, коефициентът на въздушно съпротивление (Cd) е под 0.20, който е много по-нисък от този на настоящите лидери на пазара, но Lightyear иска да достигне още по-малко число.

За максимална ефективност и по-лека конструкция, One разполага с четири електромотора, по един във всяко от колелата, които ускорява от 0 до 100 км / ч за 10 секунди. Както може да се очаква, за автомобила ще има и придружаващо приложение, предоставящо Apple CarPlay и Android Auto.
Lightyear казва, че вече имат поръчки за над сто електромобила One, всеки с цена от € 149 000.

Бъдещите планове включват последващи модели за споделено пътуване и автопаркове, като компанията има за цел да направи устойчивите автомобили по-достъпни от автомобилите с двигатели с вътрешно горене.

Източник: „Монитор”