С атрактивна реклама на английски език, на принципа на отричането, привлича погледи невероятно ретро жълто бижу, произведено преди 60 години, през 1958 година.
Неизвестният стопанин на симпатичния „москвич“-407, боядисан изцяло в слънчево жълто, го е паркирал под дебелата сянка на дърво, зад жилищен блок в квартал “Васил Левски“ в Казанлък.


Жълтият хубавец привлича погледите с куп изписани на англйски език липси и допълнителни екстри, които към моменат се приемат за дадености или екстри на съвременните возила.
Без еърбек, без електронен инжекцион, без климатична инсталация, без автоматично сваляне на стъкла, без сервоуправление, без централно заключване, без стабилизаторни блокове, без стерео ,без GPS и без още куп екстри, е изписано на „подвижната“ реклама.
„Кърти“ обаче последното изречение: No problems!


Тази марка „Мосвич“ е един от най- търсените в момента от колекционери ретро коли, и един от най- малкото като брой произведени, поради краткото време на производство и фактът, че никога не са били серийно произвеждани.


„Москвич-407“ е бил в производство едва две години- от 1958 до 1960 година.
Москвич -407 е на практика модернизация на по-стария модел 402, в производство от 1956 година, започнала през юли 1958 г.. В хода на тази модернизация се усвоява нов двигател с горно разположени клапани, сглобен на основата на стария блок, но с нова алуминиева глава на цилиндрите. Новата версия получава индекс „Москвич-407“ и е с двигател на „Опел“. Освен базовата версия (седан), серийно се произвеждат и модификации с купе „Универсал
С тези автомобили през 1958 г. заводският на отбор на Завод малолитражных автомобилей (ЗМА), успешно дебютира на международни спортни състезания. В този завод се произвеждат 5 поколения автомобили „Москвич“.


сн: Оригиналът и подобрението


Вдъхновението по работата върху „Москвич-407“ дава повод да се започне работа по създаване на болид от „Формула 1“ за международни съревнования. В края на 1950-те год., след като е усвоен модел „407“, едновременно се създават и изпитват 2 серии извъншосейни автомобили „Москвич-415“.
Паралелно с работата по „Москвич 407“, през лятото на 1958 година, по задание на Министерството на автомобилната промишленост на СССР се разработва проект за микробус „Москвич А9“ – 8-местен, с възли от „Москвич“ „407“ и „410“.


Позиционираният в Москва завод, създал 5 поколения модели автомобили, с марка „Москвич“ сменя стопаните си през 1998 година, когато ОАО „Автофрамос“ купува недостроения цех за двигатели на АЗЛК, който от 2005 г. се използва за производството на автомобили „Рено“. През 2011 г. „Автофрамос“ разширява своето производство от 75 000 до 160 000 автомобила. През ноември 2012 г. фирма „Рено“ напълно изкупува акциите на компанията. Общата сума на инвестициите на французите в „Автофрамос“ към края на 2012 г. е 480 млн евро.