Симеонова  пита Вълчев

Питане към министъра на образованието, младежта и науката Красимир Вълчев е отправила народната представителка от Казанлък Донка Симеонова.
Бившата директорка на ОУ „Кулата“в града и настоящ член на Парламентарната комисия по образованието пита министър Вълчев за това какви са изводите на ръководеното от него министерство, по отношeние на прилагането на Наредбата на МОМН за приобщаващото образование.
По думите на Симеонова този петък, по време на парламентарния контрол в пленарна зала следва министър Вълчев да отговори на въпроса й да последва дискусия по него.
В питането си към министъра, народната представителка излага и становище за отмяна на Наредбата, която по наблюдения на нейни колеги – учители и директори на училища, на практика е твърде бюрократична и вместо ученикът да е в центъра на вниманието, заради разписаните бюрократични процедури по прилагането й, на учителите не остава време да се занимават с учениците.


Наредбата е приета през ноември миналата година и третира конкретни процедури, които следва да се изпълняват по отношение на различни групи ученици, нуждаещи се от различни мерки, в хода на учебния процес. Наредбата се отнася както за талантливите, така и за учениците със специфични образователни потребности.
Според Сименова, наредбата няма нито финансово, нито кадрово обезпечение, за да се превърне в работещ и полезен документ.



За сайта zakazanlak.bg тя изрази надежда, че Конституционият съд ще вземе справедливо решение по отношение на внесената Конституционна жалба от страна на 71 народни представители, които оспорват като законосъобразността на 35 члена от новия Закон за предучилищното и училищно възпитание. Като сериозен довод към атаките на Закона Симеонова посочва липсата на достатъчно наредби,нужни за свободното действие на закона.

От необходимите 19, към момента на стартирането на новия закон те са били 4 и до настоящия момент все още не епълен наборът.

Пред Конституционния съд народните представители настояват да се отмени разпоредба на закона, непозволяваща повтарянето на 2,3 и 4 клас от учениците, които не са покрили критериите за изискващата се функционална грамотност към съответния клас.
Настоява се също за отмяна на държавното финансиране за частните училища, поради дискриминативност спрямо останалите ученици. Един учебник по един предмет и много помагала, са друго изискване за промяна, за което настояват 71 народни представители, атакували новия просветен закон в Конституционния съд.