Траките и розата в детски рисунки от конкурс на Министерството на туризма

Две детски творби с тема „Казанлък“ участват в конкурса на Министерството на туризма за рисунки, показващи български ЕДЕН – дестинации. ЕDEN e акроним на European Destinations of ExcelleNce (най-добри европейски дестинации) и представлява инициатива, която популяризира моделите на устойчиво развитие на туризма на територията на целия Европейски съюз. Набирането на участници в конкурса приключи тази седмица, очакват се и резултатите. 37 са рисунките, участващи в детската художническа надпревара, с най-добрите работи от която, ще се изработват български сувенири, картички, магнити.

Проектът „Комуникационна кампания за популяризиране на дестинациите ЕДЕН от България – второ издание”, финансиран по програма COSME 2014-2020 г. е реализиран от Министерството на туризма. Още през април тази година се проведе среща с представители на българските общини – EDEN – дестинации: Белоградчик, Кърджали, Казанлък, Сапарева баня, Каварна, Враца, Белица, Кюстендил и Луковит. Градовете се популяризират чрез организация и провеждане на опознавателни турове на интересни туристически обекти на територията на българските ЕДЕН дестинации, които биха предизвикали най-голям чуждестранен интерес, както и фестивали от туристически интерес, провеждащите се ежегодно или са планирани за 2016 и 2017 година.
Извършва се и заснемане на видео материали за ЕДЕН дестинациите и изработване на печатни материали. Част от проекта е и фейсбук игра на тема „Моята ЕДЕН дестинация“, в рамките на която деца от цялата страна участват с рисунки, а най-добрите творби, ще бъдат поставени на картички и магнити, които ще бъдат изработени по проекта и чрез които се очаква допълнително да способстват за популяризирането на дестинациите.
Проект „Комуникационна кампания за популяризиране на дестинациите ЕДЕН от България – второ издание” е на стойност близо 70 хил. евро и се финансира по програма COSME (Програмата за конкурентоспособност на малките и средни предприятия) 2014 - 2020 г. на Европейската комисия. Продължителността му е 18 месеца, като общата цел е да се промотират българските най-добри дестинации (ЕДЕН България) на национални и избрани чуждестранни туристически пазари и да се повиши информираността и разбирането за ЕДЕН инициативата и за принципите на устойчиво развитие. Проектът цели да надгради и доразвие проект на същата тема, реализиран в периода 2011 – 2012 г. Основната му цел е да се промотират българските ЕДЕН дестинации на национални и чуждестранни туристически пазари. Сред тези дестинации са Силистра, Луковит, Сандански, Кюстендил, Белоградчик, Белица, Сапарева баня, Каварна, Враца, Странджа, Казанлък и Кърджали.