Експерти: първите резултати са оптимистични

Експерти от Швейцария, работещи по дуалното образование и техни български колеги посетиха Казанлък, за да се запознаят на място с работата по въвеждането на дуалното образование в местните училища и фирми. Делегацията бе водена от Петя Евтимова- ръководител на Швейцарския проект за дуално образование у нас и бивш зам. министър на образованието. За първа година проектът се реализира в ПГ „Иван Хаджиенов“. Партньори по проекта са трите местни фирми- „Арсенал“, „М+С Хидравлик“ и „Гуала Клоужърс Тулс“.

На този етап резултатите са обнадеждаващи, а учениците доволни, обобщи впечатленията от видяното в двата дни на посещението на експертите в Казанлък, Петя Евтимова. Тя изрази надежда, че първите позитивнии резултати от новата система на обучение, съчетаваща теория в училище и практика на конкретно работно място, ще бъдат налице в следващите 4-5 години. Учениците са доволни от възможостта да имат и доходи, докато учат, както и от начина, по който ги приемат в самите трудови колективи, допълни тя.

Казанлъшката ПГ „Иван Хаджиенов“ е едно от двете училища в България, след специализираното училище по млекопреработване в София, които тази година за първи път работят по Швейцарския модел на дуално образование.
Петя Евтимова изрази надежда, че през новата учебна година общият брой на училищата, работещи по този модел, да стане 10. По думите й, реални са шансовете на казанлъшката Професионална гимназия да се превърне в първото училище в страната, което изцяло обучава учениците си в системата на дуалното образование.
Вече е заявен интерес за прилагане в училището и на Австрийския модел на дуално обучение за две от паралелките в казанлъшката гимназия- по газова техника и мехатроника. Реална е възможността това да стане още от новата учебна година, стана ясно след срещата.

Две са паралелките в момента, с ученици от 9 и 11 клас в ПГ „Иван Хадженов“, които се обучават по Швейцарския модел на дуално образование.
3,5 млн. швейцарски франка получава България пот Швейцария за въвеждане на дуалното обучение в професионалните училища в страната.